Skype

Sådan bruger du Skype for business

Skype for Business er en kommunikationsplatform med bl.a. telefoni, videoopkald, chat og skærmdeling. På denne side kan du finde vejledninger og en FAQ til Skype for Business.

Skype for business kan bruges af alle medarbejdere og studerende på AU.

Opsætning af Skype, så andre ikke kan få adgang til jeres møder

Hvis du ikke får opsat Skype korrekt, kan du risikere, at andre får adgang til (fortrolige) møder – typisk hvis der er møde umiddelbart op til hinanden. Det skyldes, at den enkelte bruge skal ændre/tjekke noget i sin opsætning. 

For at undgå dette, skal du gøre følgende:

  • opret ”nyt møde”
  • tryk på ”skypemøde” knappen – og nu dukker mødevalg op ved siden af til højre.
  • tryk på ”mødevalg/meetingoptions” og følg så instruktionen nedenfor.

Problemet opstår, hvis den person der indkalder til møde, ikke har gjort som på billedet nedenfor (click foto for bedre udgave).

Ved at vælge "A new meeting space" får man et nyt mødelokale for hver aftale i kalenderen. Herunder kan der også sættes diverse permissions for, hvem der må være "presenter" af mødet - eksempelvis behøver det ikke at være den person der inviterer som er mødeholder.