Administration

MBG's sekretariat tilbyder administrativ hjælp (hovedsageligt til senior VIP) inden for nedenstående områder.  Hvis du har brug for hjælp til en ting, du ikke finder nedenfor, eller er du i tvivl om, hvem der gør hvad, så bedes du kontakte sekretariatsleder Inge Danielsen.  

Administrative systemer

  • Brightspace - Birgitte Larsen (Rikke Mie Rahbek)
  • Conference manager (tilmeldingssystem til konferencer, møder mv.) – Birgitte Larsen
  • Emply (online rekrutteringssystem) - vejledning i brug samt løsning af praktiske opgaver i systemet - Helle Homann (TAP + vid.ass./postdoc)/Anne Færch Nielsen (adjunkt-, lektor- og professorstillinger)   
  • IndFak - alle sekretærer
  • Labbook, alm. og administrator - Helle Homann (sammen med Astrid Munk fra DANDRITE)
  • MitHR: (ferie, fravær) Dorte Abildskov og (ansættelser Helle Homann)
  • PURE – hjælp til at oprette og rette profilsider/publikationer – Birgitte Larsen/Helle Homann
  • ReAp (registrering af fondsansøgninger) - Anne Færch Nielsen
  • Rejs ud - hjælp med rejseafregninger og afregning af eksterne partnere – alle sekretærer
  • Scala - program til uploading af slides til skærme - Lisbeth Heilesen, Rikke Mie Rahbek og Birgitte Larsen
  • Typo3 webprogram - Lisbeth Heilesen, Anne Færch Nielsen og Birgitte Larsen
  • WorkZone (forskningsansøgninger, aftaler og adgange samt samarbejdsaftaler) - Birgitte Larsen, Helle Homann, Rikke Mie Rahbek, Anne Færch Nielsen (fondsansøgninger)

Studieadministration (bachelor, kandidat, ph.d.)

  • Praktisk hjælp med undervisningsmaterialer – Rikke Mie Rahbek
  • Praktisk hjælp med eksamensopgaver – Rikke Mie Rahbek
  • Registrering af kurser og eksamener – Sara O'Keefe/Andrea Brønniche
  • Opsætning og opdatering af kursusbeskrivelser – Sara O'Keefe/Andrea Brønniche
  • Undervisningsplanlægning for kandidatkurser – Sara O'Keefe/Andrea Brønniche
  • Kursusevaluering – Sara O'Keefe/Andrea Brønniche
  • Eksamensplanlægning for kandidatkurser – Sara O'Keefe/Andrea Brønniche
  • Ph.d.-administration – Helle Homann (og Mie Meulengracht Christensen)  

Infrastruktur

  • Fravær - send e-mail til fravaer@mbg.au.dk
  • Ferie og sygdom. – vejledning og registrering – Dorte Abildskov
  • Kontorartikler - bestilling/opfyldning – Rikke Mie Rahbek/Gitte Dueholm
  • Printere - vedligehold/påfyldning – Gitte Dueholm
  • Filmdosimetre, fordeling/forsendelse – Rikke Mie Rahbek
  • Telefoner - bestilling/fejlmelding/beskatning – Dorte Abildskov
  • Arbejdsmiljø – Birgitte Larsen
  • Planlægning/gennemførelse af receptioner i forbindelse med jubilæer, pensionering mv. – Dorte Abildskov/Gitte Dueholm
  • Webshop (nøgledepositum) - Dorte Abildskov/Gitte Dueholm

Nye medarbejdere og studerende

  • Introduktionsmateriale til nye medarbejdere – Dorte Abildskov
  • Adgangskort/nøgler Adgangskort: Dorte Abildskov/ Rikke Mie Rahbek Nøgler: Dorte Abildskov/Gitte Dueholm
  • Registrering af institut e-mail adresser (@mbg.au.dk) – Rikke Mie Rahbek/Birgitte Larsen
  • Tilføjelser/rettelser af personprofiler i MSK/PURE profile – Birgitte Larsen/Helle Homann
  • E-mail distributionslister – Rikke Mie Rahbek/Birgitte Larsen
  • Fotografering - Lisbeth Heilesen
  • Uploading af portrætfoto i PURE - Lisbeth Heilesen
  • Oprettelse af hjemmeside for forskere - Lisbeth Heilesen
  • Tilføjelse på relevante hjemmesider med lister over forskere og TAP'er - Lisbeth Heilesen
  • Webshop (nøgledepositum) - Dorte Abildskov/Gitte Dueholm

MBG's sekretariat

Klik på billedet for større udgave

Økonomi

Denne funktion varetages af medarbejdere ved Faculty of Natural Sciences

Sekretærer og kontormedarbejder

Arbejdsopgaver


Arbejdsopgaver

  • Ph.d.-administration
  • Administrativ support i forbindelse med ansættelser af TAP, vid.ass. og postdocs, herunder Emply (online rekrutteringssystem) (Anne Færch Nielsen for adjunkt-, lektor- og professorstillinger)    
  • Sekretær for Ph.d.-programudvalget
  • Labbook-administrator
  • Registrering af medarbejdere (MSK)
  • AU Timeløn
  • Generel støtte til medarbejdere, studerende og gæster

Arbejdsopgaver


Arbejdsopgaver

  • Registrering af medarbejdere og studerende (MSK)
  • Filmdosimeter
  • Undervisningsstøtte
  • Support til Institutforum
  • Administration af Kjeldgaard Lectures and Brian Clark Lectures og MBG Internal Seminar Series
  • Young Investigator Symposium
  • Indkøb
  • Bogudlån/bogbestilling
  • Hjælp til IndFak/RejsUd/REEX
  • Kontakt til kunstfonde/ansvarlig for deponeret og doneret kunst
  • Generel støtte til medarbejdere, studerende og gæster

Arbejdsopgaver

  • Workzone arkivering
  • Håndtering af post og forsendelser
  • Adgang til bygninger for nye medarbejdere og studerende
  • Kontorpladser
  • Indkøb af kaffe, kantineartikler og andre produkter
  • Lokalebooking og bestilling af forplejning til møder
  • Praktisk hjælp til større arrangementer
  • Håndtering af kontorartikler
  • Supervisor for kantinen

Hjælp til studieadministration fra NAT

Sara O'Keefe

Uddannelseskoordinator

Arbejdsopgaver

Studieadministration for MBG (bachelor, kandidat, ph.d.)

  • Registrering af kurser og eksamener
  • Opsætning og opdatering af kursusbeskrivelser 
  • Undervisningsplan
  • Eksamensplanlægning for kandidatkurser

Sekretariatsleder

Arbejdsopgaver

Støtte til ekstern funding

Anne Færch Nielsen

Videnskabelig koordinator

Arbejdsopgaver

  • Strategi for fondsansøgnnger og deadlines
  • Budgetstøtte, budgetgodkendelse og støttebreve til forskningsansøgninger
  • Feedback på bevillingsforslag + koordinering af intern peer review
  • Rekruttering (Emply) af adjunkt, lektor, professor
  • Registrering af forskningsansøgninger i ReAp og Workzone
  • Støtte til Forskningsudvalget
  • MBG Young Investigator Symposium
  • MBG postdoc forening
  • Indstillinger til forskningspriser og udvalg

Kommunikationssupport

Lisbeth Heilesen

Kommunikationskonsulent

Job description